ŽIVOTNÝ ŠTÝL

Optimalizácia životosprávy

ZA NAJVIAC prínosné:

  • pre môj MOZOG považujem štúdium, čítanie kníh, počúvanie podcastov a písanie si svojich myšlienok. Veľmi užitočný rituál je každý deň sa naučiť niečo nové – tento rituál sa dá aplikovať od 0 do 100 a viac rokov 😉
  • Pre môj ŽIVOT na Zemi a svoju dušu: LÁSKU a vnútorný pocit pokoja a naplnenia. Tieto pocity sú výsledkom najprv sebapoznávania, neúnavného pozorovania sa, vnímania vlastného potenciálu a uvedomovania si svojich možností, čo vedie až k vedomiu, významu slov, jasnému definovaniu všetkého medzi dvomi osobami. Zaoberaním sa týmito navovok nedôležitým maličkostiam predídeme budúcim problémom.
  • Pre moje TELO príjem kvalitnej komplexnej potravy zostavenej zo všetkých makro a mikronutrientov. Optimálny čas spánku a VEĽA veľa POHYBU. Vrátane pohybu na čerstvom vzduchu.    

POHYB je energiou pre našu nervovú sústavu, výživa pre mozog, a prevencia pred starobou. Pohyb spôsobuje radosť a endorfíny. Tie nám pomáhajú odbúravať škaredé myšlienky a naopak spôsobujú úsmev na tvári a radosť v každej bunke nášho tela.

Zrýchlený metabolizmus

ovplyvňuje správne nastavená životospráva, ktorú jednotlivec nadobudne vďaka sebapoznaniu a obklopovaniu sa ľuďmi, ktorý zastávajú podobné hodnoty a presvedčenia ako jedinec sám, a nie fanaticky ho do správnej miery ovplyvňujú.

Silový tréning je veľmi dôležitým faktorom na zrýchlený metabolizmus a tým pádom rýchlejšie pálenie tuku. Taktiež strava bohatá na príjem ketónov (tukov) a pohyb, zaručia nekonečný príjem energie pre náš mozog, čím sa zvýši náš potenciál.

Máme 3 typy metabolických jedincov: bielkovinový, sacharidový, alebo zmiešaný.

Na sebe som odpozorovala, že potrebujem mať príjem z každej zložky, niekedy prevládajú viac tuky, inokedy viac sacharidy, či bielkoviny. Domnievam sa, že to súvisí aj so 4 cyklami ženy počas jedného mesiaca; preto načúvam svojmu telu a telo mi väčšinou napovie, čo potrebuje.

Naše telo sa riadi prírodnými zákonmi a organizmu vlastnými biologickými cyklami.

Biologické hodiny nášho  organizmu pracujú počas dňa v 3 časových úsekoch:

  1. od 04:00 do 12:00 ELIMINUJEME (telo odbúrava a vylučuje odpadové látky pr. ranná stolica) telo je naprogramované neprijímať potravu, v praxi to znamená neprijímať nič husté, ale skôr tekuté – kašovité (tekutiny, ovocné šťavy, ovocie) pre vyšší (duševný, psychický, fyzický) výkon – skôr tuky a zelený/biely čaj, alebo káva s maslom a MCT olejom –kokosový olej (škoricou)
  2. od 12:00 do 20:00 PRIJÍMAME počas tohto časového úseku je naše telo pripravené prijímať optimálnu komplexnú výživu v závislosti od individuálnych potrieb daného jedinca a jeho životného štýlu.
  3. od 20:00 do 04:00 VSTREBÁVANIE a spracovanie živín cez deň skonzumovaných. Telo spracúva potravu a pripravuje sa na noc, kedy oddychuje a načerpáva novú energiu.

Čo zo stravy obľubujem:

TUKY: olivový olej, pestrecový olej, kokosový olej, MCT olej, avokádo, orechy a semená, poctivé domáce maslo, domáca masť, kakao, slanina

BIELKOVINY: mäsko zriedkavo, ak áno tak aj kuracie, morčacie, hovädzie, vnútornosti, plnotučné maslo, syry, tvaroh, bryndza, RYBY (losos, tuniak, sardinky)

ZELENINA: surová aj varená, hlavne paradajky, paprika, uhorka, reďkovka, listová – špenát, rukola, koreňová zelenina (mrkva, kaleráb, zeler, petržlen, ružičkový kel, karfiol, brokolica) cibuľa, cesnak, kyslá kapusta, kyslá uhorka, fermentovaná zelenina, nakladaná zelenina

OVOCIE: milujem asi všetko ovocie, podľa sezóny 💛

S láskou si občas dám aj zdravé i menej zdravé sladkosti 😉 Vďaka svojim nadobudnutým poznatkom a presvedčeniam, minimalizujem príjem nezdravého jedla. Tu je veľmi dôležité pochopiť, že 100% je veľmi stresujúcich a obmedzujúcich, preto sa netreba z toho zblázniť a držať sa pomeru 80% vs. 20% a snažiť sa tomu priblížiť 😉 Omnoho dôležitejšie je prijať jedlo s láskou a pri plnom vedomí.

klik ➡ link na recepty: https://www.miamp.sk/category/recepty/

ČISTÉ MYŠLIENKY = zdravé jedlo
Meditácia - vnútorný rozhovor - rovnováha

SYSTÉM časový:

  • vyhovuje mi, ak večer nejem aspoň 2 – 4 hodiny pred spánkom (večer už je človek po celom dni vyčerpaný a nerieši dôležitosť svojho stavu, chce už len vypnúť, zrelaxovať, nemyslieť, cítiť sa dobre a s tým súvisia neresti, alebo emócie. Veľakrát to nie je chuť, ale emócia, ktorá sa s jedlom, po ktorom „túžime“ spája. Nekontrolovaná emócia znamená, že emócia ma nadvládu nad mysľou, a vtedy človek siaha po nerestiach ako alkohole, zlej (zväčša vysoko cukrovej, alebo ťažko stráviteľnej potrave, ktorá ho na krátku chvíľu síce uspokojí, no v dlhšom časovom horizonte mu spôsobí opak) Iba neustálym opakovaním svojich skutočných potrieb, ktoré človek spozná na svojej ceste poznanie seba samého a učením sa od ľudí, ktorých stretne na svojej ceste a pociťuje pri nich dobrú (podobnú) vibráciu a radostí sa naučíme novým pozitívnym rituálom a tie „staré“ postupne eliminujeme)
  • RITUÁLY, PORIADOK a SYSTÉM sú nesmierne dôležité a vedú k SEBADISCIPLÍNE
  • ráno milujem pohyb na čerstvom vzduchu – prechádzku, potom tekutiny a zelený čaj, či teplú kakao-čilli-čokoládu; ponaťahovanie sa alebo jógu a meditáciu. Ak nemám hneď ráno vzduch, tak využijem najprv saunu, meditáciu, rozcvičenie sa, čítanie a potom pohyb. Venujem sa veciam, ktorými sa naladím na pozitívne posilňujúce myšlienky a pekný deň. Vizualizujem si svoj deň a usmievam sa.

Byť, žiť, milovať, byť vďačný a veriť. Pravda je v nás. Pravda je ticho a bez slov. Pravda je láska.

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.