INŠPIRÁCIE,  MLOG

Učíme sa novým návykom

NAUČ sa novým návykom a budeš SPOKOJNEJŠIA

Akokoľvek sa Vám budú zdať nasledujúce riadky NESPLNITEĽNÉ, nevzdávajte sa

Všetko nové, čo som si chcela osvojiť, postupne som zaradzovala do svojho života. Postupným opakovaním a aplikovaním. Ako? Najskôr som si to „nové“ napísala na papier, aby som to mala na očiach, a aby som si to stále pripomínala. Napísala som si to, ako keď si píšem priebežný nákupný zoznam potravín ; celý život som fungovala „papierikovo“, čiže všetko, čo ma napadlo, som si hneď napísala a zapísala, a postupným opakovaním zakomponovala do svojho života.

Pripomeňme si ako sa naučíme novú vec napríklad v práci? Tak, že ju budeme opakovať. Keď sme boli my deťmi, ako nás naši rodičia učili napríklad umyť si ruky po wc? Alebo ako učíte vy svoje deti novým návykom a novým veciam? Napríklad zaviazať si šnúrky, bicyklovať, cikať na nočník?

Tak, že opakujete danú činnosť. Opakujete to denne a často, kým sa to dieťatko naučí.

Aj v tomto prípade platí, že ak si chcete nejaký nový návyk zautomatizovať a zaradiť do denného režimu rovnako ako napr. umývanie zubov, treba to postupným aplikovaním zaradzovať do svojho denného života. Opakovanie je matka múdrosti – to poznáme 😉. Deti sa takto učia všetkým novým veciam a návykom celé detstvo a my dospelí sa presne takým istým spôsobom vieme učiť to, čo nové / iné sa nám páči, rezonuje s nami a predtým sme to nerobili.  

Spohodlneli sme! Lebo sme už „veľkí“ a dokážeme si nájsť milión výhovoriek na to, prečo nie… Zdokonalili sme sa v našich výhovorkách a dôvodoch „prečo nie“ (sebaklam) namiesto toho, aby sme si povedali „prečo áno“ 😉  Je jednoduchšie nájsť výhovorky, to mi dáte za pravdu, však? Ťažšie je nájsť dôvod, prečo ÁNO. A ľudia sa väčšinou prikláňajú k ľahším riešeniam. Čo tu platí? NA VŠETKO SA DÁ POZERAŤ OČAMI LÁSKY alebo s jemným úsmevom na perách a chcením v očiach. Za týmito slovíčkami nájdeš odpoveď na všetko. Pristupuj ku všetkému s radosťou, chuťou a dobrou energiou. Je niečo, čo by si chcela začať robiť? Čo si si prečítala .. počula .. videla .. a nadchlo ťa? Nadchla ťa už len tá myšlienka, že aj ty by si to chcela .. Choď do toho s radosťou a správnym naladením sa. Choď do toho s energiou a hlavne vytrvaj. Buď vytrvalá. To je veľmi dôležitá súčasť učenia sa nového. Pretože tak, ako je napísané vyššie. Ide o novú vec, resp. novú myšlienku, a tú zaradím do môjho života tak, že ju budem opakovať tak dlho, kým si ju neosvojím 😊 O-P-A-K-O-V-A-Ť.

A ako sa nenechať odradiť a vydržať? Potrebujeme seba-motiváciu a odmenu. Motiváciou nech je nám budúci výsledok. Predstavujte si ako dané činnosti UŽ vykonávate podľa Vašich predstáv. Nemyslite na to, ako Vám to nejde, ako sa Vám nechce, že už nevládzete – týmto iba podporujete to, že sa Vám to naozaj nebude chcieť robiť .Takže predstavujte si, že to už vykonávate. Vizualizujte si to.  A týmto opakovaním v sebe posilňujete sebadisciplínu. Budete sa cítiť super, keď Vás to zrazu napadne bez toho, aby ste sa pozreli na papierik (kde ste si to poznačili, aby ste nezabudli) ale Vás to napadne „samé od seba“. Je to skvelý pocit, pretože to znamená, že si osvojujete Váš nový návyk. Nečakajte na pochvalu od svojho okolia, pochváľte sa sama. Usmejte sa na seba. „Výborne (…Mirka, Katka, Zuzka…) zvládla si to, si šikovná“. 😉 Potom sa pochváľte aj okoliu, že čo ste sa nové naučila. Človek, ktorý Vás má rád, sa bude tešiť s Vami a vy si zachovajte skvelý pocit, či to s niekým budete zdieľať, alebo to budete zdieľať sama so sebou. A nikdy neviete, koho týmto taktiež „nakopnete“ 😊

Ja v  týchto dňoch, kedy vzniká tento článok,  pracujem na tom, aby som do svojich denných rituálov zaradila: vťahovanie panvového dna, občas sa „zaškeriť“ čo znamená, že prekrvím svaly na tvári tzv. tvárová gymnastika a vťahovanie brušných svalov.

Rozoberme si to: vťahovanie panvového dna je výborné pre ženy v akomkoľvek veku, pretože keď sme mladé – síce to neriešime, lebo to buď ani nevieme (nik nám to nepovedal) no je to skvelá prevencia a zároveň výborný ťah pre sexuálnu stránku, lebo pri milovaní to vieme využiť voči partnerovi 😉 určite sa poteší .. Keď sme vo veku 35+ tak niektoré z nás sú už po pôrode, alebo aj keď nie, panvové dno a jeho posilňovanie je nevyhnutné posilňovať pretože pomáha pri cvičení a inkontinencii, pri pôrode, pri sexe, po pôrodoch … Svaly panvového dna sú svaly, čiže ako svaly na bruchu, a ak ich nebudeme posilňovať tak … vieme, ako to vyzerá, však? Dáva Vám to zmysel?

Tvárová gymnastika – platí to isté – veď aj naša tvár je plná svalov, tak prečo sa poukazuje len na svaly na tele? Naše celé telo tvoria svaly, takže odteraz si napíšte na papierik, alebo kde chcete, že potrebujeme posilňovať aj svaly na tvári, svaly panvového dna, či vnútro-brušné svaly. Zapísať si a pripomínať si to každý deň, mať silnú vnútornú motiváciu, čoho odmenou Vám budú: skvelý pocit zo seba = budete šťastnejšie a tým pádom aj krajšie, lebo budete vyžarovať spokojnosť, a to je najlepší kozmetický prípravok. Tým, že si to začnete každý deň pripomínať – budujete sebadiscipínu, čo opäť vedie k sebavyživovaniu (sebaláske – robíte to pre seba, nie pre druhých) a pocitu naplnenia a zase k pocitu spokojnosti = pocit šťastia a krásy, lebo to vyžarujete.

A čo s tými vnútrobrušnými svalmi? Vnútrobrušné dýchanie je základom aj pre hormonálnu jógu, čiže jógu, ktorá „upratuje“ naše rozhádzané hormóny. Hormóny  majú na starosti naše nálady, stavy, menštruačný cyklus, cysty, tehotenstvo, menopauzu, depresiu, migrény, bolesti hlavy .. skrátka všetko, čo sa týka ženského tela. Nebojujme proti svojim hormónom, práve naopak, robme činnosti, ktoré naše hormóny udržiavajú v rovnováhe. Odmenou nám bude spokojnejší život, ktorý budeme mať viac pod kontrolou 😉

One Comment

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.