POHYB

POHYB

Nie každý má pozitívny vzťah k pohybu, alebo možno má neutrálny vzťah. Nechcem od nikoho, aby zrazu začal/a makať v posilke, alebo chodil behať, i keď … 😀 😀 nieee, chcem poukázať na DOLEŽITOSŤ POHYBU ako bežnú súčasť našich životov. Možno ti to doma nepovedali, alebo si o tom nevedel/a, alebo si si myslel/a, že pohyb majú robiť len ľudia, ktorí sa venujú profesionálnym športom, alebo posilňujú a pod. NIE!

Pohyb je nevyhnutnosť. Pohyb je prevencia pred chorobou, pred stresom, pred starnutím. Zamysli sa nad tým, že pohyb potrebuje každý jeden z nás bez ohľadu na vek. Je dôležité vedieť, čo je tvojím cieľom.

Starajme sa rovnako o svoje vnútro, aj o svoj zovňajšok. Nevravím, aby sme boli všetci štíhli, avšak je nevyhnutné cítiť sa vo svojom tele zdravo a vitálne. Ako sa cítiš ty? Buď k sebe úprimný. Ak ti to nevyhovuje, urob zmenu. Neboj sa toho. Strach si vytvárame my sami v sebe. Neprichádza poštou 😉 Tak ako si strach vieme sami vytvoriť, vieme sa ho aj zbaviť. To je sila a čaro našej mysle. Zmením svoje myslenie a začnem si vizualizovať a predstavovať, čo chcem zmeniť a ako to bude. Nevytváraj si výčitky, neboj sa, postupne rob malé krôčiky a meň to, čo ti nevyhovuje a nemáš rád.

Maličké rozhodnutia tvoria naše dni a budúcnosť

POĎME SI ukázať naše MOŽNOSTI. Aké pohyby môžeme robiť naozaj každý deň? Tu je niekoľko tipov:

  • každé ráno sa môžeme zľahka rozhýbať a všetci si na to vieme urobiť čas. Stačí 10 minút 😉 ak nevieš ako, inšpiruj sa, prikladám link na ranné rozhýbanie https://www.facebook.com/Mia.Petruskova/videos/3178717412161429/
  •  Naše telo je stvorené na pohyb a je nevyhnutné sa hýbať tak často, ako sa dá. Nemyslím teraz trénovať,  hýbať sa tak, ako „nám chutí“, aby nám pohyb robil radosť, nie výčitky
  • 2x do týždňa vykonaj pohybovú aktivitu, pri ktorej sa poriadne zadýchaš – turistika do kopca, beh do kopca, krátke šprinty (100m x 5 – 10 opakovaní), švihadlo, trampolína (skáču vaše deti na trampolíne, a nebodaj ju máte doma? výborne, odhodiť zábrany a šup na trampolínku, myslím, že aj deti aj vy si to užijete 😊 link výbeh do lesa
  • 4x do týždňa tréning, ktorý ti vyhovuje (ak nevykonávaš takéto tréningy a nie si pohybovo zdatný – nevadí, môžeš napríklad vyhľadať odborníka a špecialistu v danej oblasti, aby si predišiel chybám, stagnácii, alebo zacykleniu sa. Nájdi si iný pohyb, ktorý ti robí radosť napr.:
  • tanec, plávanie, korčuľovanie, tenis, bedminton, ping pong, futbal s deťmi, chôdza, rýchla chôdza, ľahký beh, turistika,  ..

V prvom rade si ukážeme, aké je základné držanie tela:

  • stojíme na šírku svojich bedier. Chodidlá sú celou plochou na zemi, kolená nie sú prepnuté, ale zľahka uvoľnené.
  • panva je podsadená, čo znamená, že zadok je vtiahnutý pod seba a nie je uvoľnený. Keď podsadíme panvu automaticky vtiahneme brucho.
  • Vystrieme sa. Vystrieť sa = ramená sú vodorovne, smerujú dozadu a dole a lopatky do seba.
  • šiju máme vzpriamenú. Stred našej hlavy sa ťahá do výšky.
  • V tejto základnej polohe správnym držaním tela eliminujeme napr. bolesti v krížovej oblasti a spodnom chrbte, sme štíhlejší, vyšší a pôsobíme istejšie. Pretože tak, ako stojíš, aký máš postoj, tak aj tvoja reč tela o teba vie prezradiť tvoju energiu, vnútornú silu, či momentálne nastavenie 😉

One Comment

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.